Online programma ‘train-de-trainer - Succesvol sturen op verzuim doen we samen’

06-12-2018
Tijd: 10:00 - 11:00 uur

Na de workshops ‘Succesvol sturen op verzuim doen we samen’ of ‘Het verhaal achter de verzuimcijfers’ is het nu tijd voor actie! De deelnemers groeien richting expertstatus. Ze gaan in dit programma op de stoel van Marieke Schurink van Vernet zitten en gaan zelf aan de slag met de verzuimcijfers en de verhalen vanuit hun eigen organisatie.

Let op: deze training is vol. U kunt zich niet meer aanmelden.

De diverse organisatieonderdelen of afdelingen van uw eigen organisatie vormen het decor en de expert gaat in gesprek met afgevaardigden van deze onderdelen/afdelingen om aan de hand van betrouwbare verzuimcijfers, ofwel de interne benchmark, de verhalen met elkaar te delen. Op deze wijze leren de experts vanuit de cijfers naar de werkvloer te komen. En uiteindelijk via de omgekeerde route waardevolle informatie op te halen vanuit de werkvloer naar de bestuurders van de organisatie. U brengt en u haalt informatie, het is als het ware een retourticket. Onontbeerlijk voor een gedegen aanpak waarbij bijsturen en evalueren nooit meer vergeten wordt.  

Voor het volgen van dit programma is het vereist om de Workshop ‘Succesvol sturen op verzuim doen we samen’ of de Workshop ‘Het verhaal achter de verzuimcijfers’ gevolgd te hebben. Daar heeft u zelf ondervonden hoe het is om écht met elkaar in gesprek te zijn over de thema’s verzuim en inzetbaarheid. Met aandacht voor gespreks- en ‘HR-analytics’ vaardigheden.

Resultaat
Een verdiepend online programma aansluitend op de workshops om te komen tot een expertstatus. In dit programma gaat het over wat men van elkaar kan leren met als doel het verkrijgen van kennis, informatie en handvatten over succesfactoren om te kunnen sturen op verzuim en inzetbaarheid. Hoe komt men, door een aanpak van bijsturen en evalueren, van cijfers naar de werkvloer/medewerkers en retour? De opgedane kennis wordt via het train-de-trainer concept gedeeld met contactpersonen verzuim in de organisatie. 

Voor wie
Voor het volgen van dit programma is het vereist om de Workshop ‘Succesvol sturen op verzuim doen we samen’ of de Workshop ‘Het verhaal achter de verzuimcijfers’ gevolgd te hebben. Er is plaats voor maximaal 4 deelnemers van 4 organisaties. Wij moedigen de deelnemer aan om achter de schermen een maatje te betrekken bij de materie. Deze tweede persoon is welkom bij de 1 op 1 online sessie. 

Vorm: online train-de-trainer programma bestaande uit twee online groepsbijeenkomsten, een werkboek, video’s en één online coachgesprek.

Datum 
Twee online groepsbijeenkomsten vinden plaats op donderdag 8 november en donderdag 6 december 2018 van 10:00-11:00 uur. Het individuele online coachingsgesprek wordt met u afgestemd en ingepland.

Kosten
Deelname aan het online train-de-trainer programma is kosteloos voor leden van WGV Zorg en Welzijn, maar aanmelden is niet vrijblijvend. Bij afmelding binnen 5 werkdagen voor aanvang van de workshop wordt € 50,- administratiekosten in rekening gebracht. Niet-leden betalen €700,- (excl. BTW) voor deze workshop.

De deelnemer dient eigen betrouwbare rapportages te verzorgen uitgesplitst naar afdeling of onderdeel. Indien deze niet voorhanden is, kan Vernet voor klanten de Viewer Plus aanbieden. Voor niet-Vernet klanten kan Vernet deze maken op basis van de Viewer die voor de workshop 'Succesvol sturen op verzuim doen we samen' of ‘Het verhaal achter de cijfers’ is geproduceerd. Voor het vervaardigen van de interne benchmark rapportages vraagt Vernet €36 (excl BTW) per organisatieonderdeel per jaar. Deze kosten zijn voor rekening van de deelnemer. U ontvangt dan vier kwartalen lang deze interne benchmark rapportages. Voor het maken van deze rapportages is contact nodig met Vernet om de diverse onderdelen/afdelingen te bepalen.

Meer informatie
Wilt u meer informatie of heeft u een vraag? Neem contact op met Marloes Damhuis, beleidsmedewerker Duurzame Inzetbaarheid, via 088 255 6650 of stuur een mail.

Let op: deze training is vol. U kunt zich niet meer aanmelden.