Samenwerking met Intercoaches

Intercoaches is een bureau van deskundige zzp’ers met álle kennis in huis over communicatie en zorginkoop. Als u met de transitie en transformatie te maken heeft, kan dit bureau u praktisch en professioneel ondersteunen. Afhankelijk van uw vraag krijgt u met de professional te maken die juist daarover kennis en ervaring heeft.

Communicatie, welke vragen?
Bij interne communicatie kunnen intern deze vragen spelen:

  • Veel medewerkers zien de veranderingen in de markt als een ‘noodzakelijk’ kwaad. Hoe houden we hen aangehaakt?
  • We merken dat we soms meer aandacht hebben voor nieuwe cliënten dan voor onze huidige en hun familie. Hoe pakken we dat goed op?
  • Door tijdgebrek lezen veel medewerkers hun mail niet en krijgen we het verwijt dat ze nooit iets weten. Wat is een praktische aanpak die wel werkt?

Bij externe communicatie zijn dit vaak vragen die leven:

  • Wij hebben steeds meer last van concurrentie en zijn nogal bescheiden naar buiten toe. Hoe pakken we dat anders aan zonder dat we onszelf ‘overschreeuwen’?
  • We hebben minder aanvragen voor intakes dan we zouden willen. Wat werkt hier?
  • Onze communicatie is nogal ad hoc. We hebben al een nieuwe huisstijl maar het gaat erom onze ‘boodschap’ beter te communiceren. Kun je ons helpen?
  • Wij zijn niet van dikke plannen maar willen juist een efficiënte aanpak. Zijn jullie daar ook van?
  • Om kosten te besparen, willen we met een communicatiebureau om tafel dat onze communicatiemedewerker helpt om ons werk op een hoger plan te brengen. Een vorm van coaching. Kan dat?

Zorginkoop, waar moet ik dan aan denken?
Door de transitie loopt veel zorg nu via inkooproutes zoals aanbestedingen. Verder blijkt dat veel subsidieregelingen ook meer op een aanbesteding gaan lijken. Gemeentes vragen om resultaten in plaats van om urenbriefjes. Een bijzonder spel met eigen spelregels. Intercoaches krijgt vaak deze vragen:

  • Wij hebben dit jaar voor het eerst met aanbestedingen te maken en willen het ‘goed’ doen. Wie kan ons daarbij helpen?
  • Het schijnt dat je in een aanbesteding toch jezelf als organisatie kunt profileren. Maar waar en hoe?
  • Wij hebben vorig jaar een kavel niet gegund gekregen waar we wel veel ervaring mee hebben. Het lijkt erop dat we het onhandig aangepakt hebben. Hoe kan dat anders?
  • Een aanbesteding schijnt een klus te zijn die je door de tijdsdruk vaak ‘half’ inlevert. Hoe plan je het goed in?
  • Hoe maken we optimaal gebruik van de speelruimte bij een aanbesteding?

Klik hier voor meer informatie over de dienstverlening van Intercoaches en uw voordeel

Maak je profiel aan

Zoek je een baan, wil je gematchte vacatures ontvangen en direct solliciteren? Maak dan nu je eigen profiel aan en plaats je cv.

Klik hier